Niskobudžetna zrakoplovna tvrtka Ryanair smanjit će broj letova između Zagreba i europskih gradova tijekom zimske sezone.
Zbog manjeg interesa za putovanja na neke destinacije, ukupno će biti otkazano 11 letova.
Smanjen interes
Primjerice, posljednji let za grčki otok Kos planiran je za 30. rujna, a tri dana ranije, 27. rujna, prestat će letjeti za francuski grad Marseille. Grčki otok Krf bit će povezan sa Zagrebom do 23. listopada, dok će letovi za Gironu kod Barcelone, Malmö u Švedskoj i Napulj u Italiji biti dostupni do 24. listopada. Palma de Mallorca bit će povezana sa Zagrebom do 29. listopada, isto vrijedi i za glavni grad Bugarske Sofiju. Dan kasnije, 30. listopada, prestat će i letovi za Manchester u Engleskoj, Oslo u Norveškoj i Palermo na Siciliji.
Naznaka dobrih vijesti krije se u najavi da će Ryanair ove zime ukinuti milijun sjedala na španjolskom tržištu kao odgovor na ono što nazivaju “besramnim” povećanjem naknada koje je najavio operater zračne luke Aena. Izvršni direktor Aene, Maurici Lucena, odgovorio je optužujući Ryanair za “samoljubivost”, “grubost”, “ucjenu” i “pohlepu”, a dugotrajni sukob između najveće zrakoplovne tvrtke u Španjolskoj po broju putnika i operatera većine komercijalnih zračnih luka u zemlji ovoga se ljeta dodatno pogoršao, piše Ex-Yu Aviation News.
Ryanair je još jednom potvrdio da će premjestiti kapacitete sa španjolskog tržišta u Hrvatsku. Međutim, prijevoznik još nije otkrio nove rute iz Hrvatske za nadolazeću zimsku sezonu 2025./26. ili ljetni raspored 2026. Tijekom proteklog mjeseca, dužnosnici Ryanaira posjetili su Zagreb i Dubrovnik, nakon ranijih posjeta Rijeci ovog ljeta. Za nadolazeću zimsku sezonu 2025./2026., koja traje od 26. listopada do 28. ožujka, zrakoplovna tvrtka planirala je 690.282 sjedala na hrvatskom tržištu. To je povećanje od 9,4 posto u odnosu na prošlu zimu, odnosno dodatnih 59.070 sjedala. Rast je poglavito potaknut povećanjem učestalosti letova na postojećim rutama. Sljedeće godine Ryanair će ući u petu i posljednju godinu modela poticaja za rast od kojeg je imao koristi u svojoj bazi u Zagrebu. Kako bi zadržao svoje poticaje, zrakoplovna tvrtka mora dodati najmanje 75 tisuća putnika u odlasku tijekom godine, s mogućnošću daljnjih popusta ako premaši 150 tisuća dodatnih putnika u odlasku godišnje. To je Ryanairu snažan poticaj za povećanje prometa iz glavnoga grada Hrvatske svake godine. Ryanairov prijedlog da smanji svoje poslovanje u Španjolskoj zbog povećanja naknade od 6,5 posto koje je Aena najavila za 2026. rezultirat će zatvaranjem baza u zračnim lukama Valladolid i Jerez. Niskotarifni prijevoznik rekao je da će smanjiti kapacitet u regionalnim zračnim lukama na poluotoku za 600 tisuća sjedala i na Kanarskim otocima za 400 tisuća sjedala između kraja listopada i kraja ožujka. To je čak 16 posto prometa na regionalnim zračnim lukama.
Prvi u ZL-u Dubrovnik
Osim Zagreba, Ryanair najviše letova donosi Dubrovniku. Zračna luka Dubrovnik u kolovozu ove godine prihvatila je i otpremila 543.733 putnika, gotovo 13 tisuća više u odnosu na isti mjesec prošle godine te gotovo tri tisuće putnika više u odnosu na ovogodišnji srpanj.
Ryanair je prošlog ljeta bio drugi najveći prijevoznik u Dubrovniku s 54 leta na devet linija, no ove godine zasjeo je na sam vrh sa 62 leta na 21 liniji. Prošle godine dubrovačka zračna luka je imala 2,96 milijuna putnika, a ove godine imat će više od 3,1 milijun putnika, što je svrstava na peto mjesto među regionalnim zračnim lukama.